Adela, de vrouw met de platvoeten, woont samen met haar zwakzinnige dochter Anita, die iedere dag trouw haar kleine hondje uitlaat in haar kinderlijke trainingsschoenen. Als Adela op haar werk de indrukwekkende zakenman Leonardo leert kennen, probeert ze de emoties die daaruit ontstaan zo goed mogelijk te combineren met haar tot dan toe zo geordende leven. De rijke Isabel zit vast in haar wereld van uiterlijk vertoon met een man die haar totaal links laat liggen. Als tijdverdrijf ontwikkelt ze een obsessie in het kopen van te kleine schoenen. Leire wordt ondertussen gedumpt door vriendje Kun, waardoor haar hele leven instort. Voor hem gaf ze haar carrière als schoenontwerpster op en danst ze iedere nacht op gestolen schoenen in een discotheek. En dan is er nog Maricarmen. Met het overlijden van haar man is er ook een stukje van haarzelf gestorven. Het enige wat haar op de been houdt, zijn zijn kinderen en zijn taxi; iedere dag rijdt ze op haar pantoffels in de taxi van haar overleden man.
Ook al zijn de levens van deze vrouwen zo verschillend, toch hebben ze één ding gemeen: ze zijn allemaal op zoek naar liefde. Deze verbintenis brengt ze dichter bij elkaar dan je in eerste instantie zou denken…
(PIEDRAS is het regiedebuut van Ramón Salazar en werd al door de internationale festivalpers vergeleken met het op dezelfde wijze gestructureerde MAGNOLIA.)